uludağ-tırmanış-yarışı 2017-Murat A.

Evvela geçen senenin “profesyonel” etabı bu senenin Keşiş etabı olmuş. Bu etapta bilmemiz gereken en önemli şey zemin çok bozuk. Asfalt oyuk.
Geçen hafta buradan indik. Çıkacağın yeri inmek iyi olmuyor. Bu ney la, buradan nasıl çıkacağım falan diye düşünüyorsun.

Profesyonel olan etabın boyu bu sene sanıyorum 20 km daha uzamış. Yani Keles yolundan daha fazla gidilecek.
Uzayan bu parça düz bir parça değil. 2-3 km’lik %5’lik tırmanışlar var. Kulağa az gibi gelebilir ama asfaltta, sıcak altında enerjinizden alıp götürüyor. Önde gitmeyin arkalarda bir yerlerde yatın. Tempoyu yükseltmeyin düşürün. Şikayet edin, “böyle nötral mi olur la!” diye isyan çıkarın :)

Tırmanış aşağı yukarı Karaislah yazan yerde başlıyor. Keles yolundan ayrılıp dağ yoluna giriyoruz. Bu yola girmeden en son D575 segmentini geçiyoruz. https://www.strava.com/segments/3527880?filter=overall
Uzun %5’lıik bir tırmanış, zaten sonunu görmeden sola dönerek tırmanışa başlıyoruz.

Yani bu sene tırmanış öncesine eklenen yol, rezervlerinizden çalıyor. Tırmanış başına kadar nötral gidilecek ama tempo nasıl verilecek bilinmez. Dökülenler olursa (umarım kafa rüzgarı olmaz) tırmanışa başlanacak köşede durup arkadakileri beklerler mi bilinmez.

Tırmanışa inişle başlayacaksınız, 300-400 metrelik bir iniş; burayı mümkün olduğunca hızlanarak geçin çünkü hemen ardından ortalaması %9 (ama cihazınıza her baktığınızda %12-13 göreceğiniz) şu segment başlıyor: https://www.strava.com/segments/5622260?filter=overall
Maalesef Uludağ’da herkes kafasına göre segment açtığı için bunun yeri ve önemi anlaşılmıyor.

Bu segmentte zaten en iyilerle diğerleri ayrılacak. Kadanslar 50-60’lara düşecek. Korkmayın, lastiğiniz patlamadı, aynakol ve ruble en ufaklarda :)
En iyiler 15 km/h hızla gidecek, diğerleri 8-10 km hızlara kadar düşecek.

Bu segmentten sonra biraz iniyoruz, çok değil ama. Zaten bacaklarınız öyle şişti ki eğim %8 olduğunda rahatlıyorsunuz :)
İnişler var. Yol düzgün, çakıl yok gibi ama dar. Virajlı, dar, teknik inişler var. Kendinize güveniyorsanız burada fark yaratabilirsiniz. Ama virajlara önde girin, önde giremezseniz önünüzdekine dikkat edin.

Segmentlere baktığınızda ortalamaları %5-6 filan görünüyor ama dağ yolu olduğu içn tırmanışlar homojen değil, sık sık %10 üzerini göreceksiniz. Misal: Hafif inişi takip eden 1,9 km’lik %6 ortalamalı bir tırmanış var. Segment: https://www.strava.com/segments/3527881?filter=overall
İsyan etmeyin, daha yeni başladınız :)

Yolun devaminda yine böyle ortalaması %10’nun altında olan ama içinde sık sık %12-13 görebileceğiniz yerler var.
Satıh güzel. Yol dar. Yol orman içinden gittiği için gölgeli yerler mevcut. Suyunuz biterse yolda çeşmeler var.

Soğukpınar yolu bitince Uludağ “ana” yoluna bağlanıyor. Yola bağlanıp sağa dönünce bir bakacaksınız Milli Park girişi.
Kapıdan otellere kadar olan rotayı çok kişi biliyordur. Ortalama eğim az görünür ama neredeyse otellere kadar 9 km sürekli tırmanılır. Üstelik Soğukpınar tırmanışı üzerine. Bazı dönüşlerde (firketelerde) eğim birden sertçe artar. Sanıyorum son 9 km’nin ilk yarısı ikinci yarısından daha zor.

32 rublesi olan çekinmeden kullansın. Totalde çok yardımı olur. 50 çevirerek 8-10 km ile çıkacağıma 32 ile atıyorum 70 çevirip aynı süratte çıkmayı yeğlerim. %10 üzeri eğimlerde kilo avantajı başlar, 60 kiloluk bedenler yaşadı. Aerobik performansı şahane olmayanlar yanına ona göre takviye alsın. Organizasyon dağıtacaktır ama ne olur ne olmaz. En az 4 paket alın derim.

Bu sene işten dolayı yeterli antrenman yapamadığım için geçen pazar günkü testin ardından Keşiş grubuna transfer ettim kendimi, ne kadar kısa o kadar iyi :)

Kolay gelsin.