üçüncü ölüm-avusturya

Alplerde kar sürüşü iddialı planlarımızı yerle bir ederken, psikolojik olarak yenilmemeye gayret ediyorduk.

image

Ocak 29: Heiterwang – Imst

Mesafe: 49km (16 km’si bisiklet)

Min. Yükseklik: 808 m, Max. Yükseklik: 1238 m

Rakım: 424 m

Ertesi sabah yarım metrelik taze karlı bir güne başlıyoruz.

image

Kar yarım metre yeni yağmış

Otelin dışında bir mavi passat park yerinden çıkmaya çalışıyor. Ya bisikletle ne yapacağız? Neden Leermoosa kadar trenle gitmedik sanki?..

image (1)

işte, biz başka türlü planlamıştık oysaki

Ve Leermoos sevdiğimiz yer! Kayak teleferikleri sizi yukarda 4 yıldızlı hotellere taşır

image (2)

Leermoos, arkada Zugspitze dağı

Kalbinin arzu ettiği herşey orada var, herşey, ya bizim gibi bisikletliler için???? Populer bir kayak tatil köyünde iki bisikletli…Kendimizi nasıl hissettik söylemeyeceğim.

Berghof da tekrar plan yaptık. Devam etmek için çeşitli alternatifler vardı. Konfor istiyorsak trenle güney Tirole gidilebilirdi, hardcore seçenek ise Fern geçidinden buzlu yollardan gitmek, süper hardcore alternatif ise bir araba kiralayıp onunla devam etmek. Sonunda bu ilk ciddi alp geçidini bir taksi minibüsle geçmeye karar veriyoruz. Daha sonra seyahat Nassereit ten devam eder. Bir kaç belalı km den sonra vardık ve öğleden sonra kendimizi bisikletleri iterken bulduk.

image (3)

Bisiklet sürüşü Nassereith ve Imst arasında

Bu kötü durumdan en iyi şekilde sıyrılmaya çalıştık. Nihayetinde bir çok bisikletçi bir şekilde Çin e seyahat etmenin yolunu buldu, ama sanmıyorum hiçbirisi kızakla devam etmedi. Onu geçtim, bir de itmek ne lan??

image (4)

Manzara Tyrolean Inn vadisi

Imst te kampımızı kurduk. Güney Tirola kadar geçtiklerimizden daha yüksek bir geçit var. Birden tren akla yatmaya başladı. Tamam mutluyduk bu seçimden ama gerçekten bu geçitleri kendi başımıza aşmayı çok istiyorduk. Haklısınız, daha başlangıçta otobüs veya tren jokerlerini kullanmak pek tavsiye edilen birşey değil. Ya bunların olmayacağı Pamir geçidine vardığımızda ne yapacağız?

Ocak 30: Imst – Pfunds

Mesafe: 61 km

Min. Yükseklik:  710 m, Max. Yükseklik: 1029 m

Rakım: 577 m

Bu düşüncelerle uyuduk, uyandığımızda artık tartışmanın gereği yoktu. Kahvaltıdan sonra bisikletleri Rechenpass geçidine sürdük. Inn vadisinde karayoluna çıktık. Süprizlerle karşılaştık. Sislerin içinden iki kişi yaklaştı, İki İsviçreli, yürüyerek Vietnama gitmek isteyen, bir buçuk yılda. wohaa..Bizim gibi çılgın turculara ilk kez rastlıyorduk:) Saygılar bizden abi.

Öğle yemeğini 8 bin kişilik bir kasaba olan Landeck in merkezinde geçirdik. Vadideki diğer binalar gibi yanyana, daracık sokakları olan. Şehrin ticari merkezi eskişehir taraflarında. Neyse yeni yerleşim merkezleri için yapılan araba yolları var. Dağlar buradan itibaren 3000 metreye kadar yükseliyor. Ve yazın dahi buraya gelenler bir tutam güneş ışığına hasret kalırlar.

Herşeye rağmen, biz bisikletçiler insanlarla dostluk kurmaya her zaman hazırızdır.Cesaretlendirici yorumlar yanında ilginç sorular da alıyoruz öğrencilerden, doktor veya taksi şoförlerinden. Biz Avusturyalılara ilginç geliyoruz zira uzun zamandır buralarda tek gördüğü yabancılar inşaat işçileri. Elimizden geldiğince samimi olarak sorularını cevaplıyoruz. Zaten kışı merkez avrupada yazı ise merkez asyada geçireceğiz. Soğuk için endişelenmeyin diyoruz, biz hareket ettikçe kendimizi ısıtıyoruz, maceracı adamlarız biz.

image (5)

Abbamania , Landeck ve Pfunds arasında bir yer

Öğleden sonra Pfunds a doğru yavaş yavaş yola koyuluyoruz Reschenpasstan önceki son köy. Her virajda dağ basamak basamak yükseliyor. Herşeye rağmen düne göre aha iyi gidiyoruz.

image (6)

Yol tamamen boş, ayrıca yol boyu güzel restoran ve barlar var. Pfunds ideal bir kamp yeri olacak gibi.

image (7)

Ocak 31: Pfunds – Graun on Reschen

Mesafe: 32km

Min. Yükseklik: 971 m, Max. Yükseklik: 1527 m

Rakım: 747 m

Dağları tırmanmak için iki yol var, birisi daha kestirme ve düz olan ama yoğun trafikli ulusal yol, diğeri uzun ama daha manzaralı sessiz yol.

image (8)

Reschenpass

Biz yine daha zor olan ikinci yolu seçiyoruz. Kış tatiline gidenler yolları kalabalık yapıyor, motor yolu çekilmez şimdi. Çekler, Polaklar, Macarlar, Ukraynalıllar, SUV kaynayacak heryer. Park yerleri X6 kaynıyor. Ne oluyor, doğu avrupa olimpic takımları antrenmanlarını burada mı yapıyor. Yoo, paraları var, geziyor adamlar.

image (9)

Üç ülke bir günde..Gümrük istasyonunda (Martina) işaret ediyor, İtalya ve İsviçre sınırlarını.

image (10)

Güzel modern yol yapmışlar

Havanın aydınlanmasıyla birlikte tırmanma başlıyor. Yol merdive usulü tırmanma şeklinde. GPS e göre her dönüşte her serpantinde 80 m yükseliyoruz. 450 metreden sonra ki nerdeyse deniz seviyesi, tükendik. Tabelaya göre geçit 1410 metrede olacak, ilk dağ geçişimizi yapmak üzereyiz.

image (11)

Norbertshöhe (1410m)

Antartikayı geçen adam gibi hissediyoruz şimdi ama sıcak bir havada Stelviyoya tırmanmak daha iyi olurdu hani.Burası başlangıç seviyeciler için fena değil.

image (12)

Norbertshöhe’de

Nauders te konaklıyoruz, burası sağlı sollu restoran ve kayak merkezlerinin olduğu bir tatil yöresi.Burası benim için önemli çünkü 1980 de ilk kayaklı geçişimi yapmıştım buradan.

image (13)

Nauders

Ayrıca o zamanda kaldığımız hoteli farkediyorum yine.

image (14)

Nauders’deki Almhof

Ancak giriş salonuna girildiği an farkediyorum ki bu ev stili otel 35 senelik bir Sağlık Sarayı’ndan çevrilmiş. Heryerde Pelüş koltuklar , biz de yandaki ucuz pizzacı için çıkıyoruz burdan.

image (15)

Nauders Kalesi

Koca bir Carbonara tabağından ve litrelerce Spezi içeceğinden sonra geçilecek 200 metre önemli. Yoğun bir ana arterde adım adım gidiyoruz ve sonunda geçide geliyoruz.

image (16)

İtalya ve Avusturya arasındaki sınır. En yüksek nokta hala 2 km uzakta.

Önümüzde Orta Alplerin muhteşem manzarası yükseliyor. Ufukta Ortler, 3905 m ile Güney Tyrol’un en büyük dağı.

image (17)

Ortler (3905m)

Bitti, İtalya’dayız!

image (18)

1510 m rakımda

Münih’ten beri 1000 m yükseklik aşmışız. Önümüzdeki Tajik Pamir Dağları ise 4000 m.

Bisikletlerimizi 1950 yılında insan yapımı yapay bir göl olan Reschensee boyunca sürdük, zamanında köy ordan taşınmak zorunda kalmış ama kiliseyi bırakmış, çatısı hala gölün içinden yükseliyor.

image (19)

Fotoğrafı çok çekilen bir motif durumunda

Peki şimdi ne yapacaz? Çoktan karanlık çöktü ama GPS’e göre en yakın yerleşim yerine 6 km var. Daha önce olduğu gibi yine dişimizi sıkacaz ve en güzeli bu yeni yerde çok daha iyi bir otel var. Sauna ve yüzme havuzlu 3 yıldızlı bir otel! Bu sıradışı lükse kucak açıyoruz bir sonraki maceramızı dört gözle bekliyoruz.

image (20)

Eski gözüken bu Graun köyü 1950lerde göl kıyısına yeniden yapılmış.

  1. Şubat: Graun Reschen am – Tscherms (Meran)

Mesafe: 95km

Min. Yükseklik: 281 m, max. Yükseklik: 1527 m

Rakım: 227m

Sabah sabah Graun Reschen denilen yerde telefonum -14 Derece gösteriyor. “Bu havada nasıl bisiklet sürülür” korkusuyla bisikletlerimizi ve kendimizi hızlı bir sıcaklık düşüşüne hazırlıyoruz.

image (21)

Fantastik hava durumu

Aslında Hildesheim’den ilk ayrıldığımızdan beri buzlu Reschenpass ve tropik altı palm ve selvi ağaçlarının büyüdüğü Meran arasında 1200 metrelik bir rakım değişikliği olacağını hesaplamıştık.

image (22)

Lago di Resia

İyi gidiyordu derken bir hayal kırıklığıyla karşılaşıyoruz. Yolun bazı kısımları temizlenmemiş ve asfaltta yer yer buzlanma var. Yükseklik azalsa ve hava yumuşasa da yeterince ilerle kaydedemiyoruz ve ara ara bisikletten vazgeçiyoruz. Buzlu geçitlerde mecburen bisikletten iniyoruz. Sanki bisiklet sürmekten ziyade kar kayağı yapıyormuşuz gibi.

image (23)

Güney Tyrol (1060m)

Ancak öğle yemeğinden sonra manzara kış kayağından yaz kayağına geçiyor. Vadiden aşağı inerken ölümüne düz bisiklet yollarını takip ediyoruz sanki peşimizden şeytan kovalıyormuş gibi. Biraz sonra karlar yerini asmalara bırakıyor. Akşam Merano’ya varıyoruz artık gündüz vakti yapabildiğimiz en uzun yolu kutlayabiliriz. Meran aslında mola ve gezip görmek için çok daha uygun bir mekan. Ancak geçen sene Münih’ten arkadaşlarla burda bir kaç gün geçirdiğimiz için daha güneye inmek bize daha cazip geliyor.

Şubat 2: Tscherms (Meran) – Salurns (South Tyrol)

Mesafe: 64km

Min. Yükseklik: 176 m, Max. Yükseklik: 294 m

Rakım: 173 m

Güzel bir gün. Önümüzde güneşli Adige vadisi uzanıyor, rakım ölçer 280 metreyi gösteriyor.

image (24)

Merano

image (25)

Güney Tyrol

Bisiklet İtalya’da da popüler ama bizim bildiğimizden farklı. Bizim gibi rahat bir şekilde ülkede tura çıkan bisikletçiler pek bilinmiyor, ancak yarış bisikletçileriyle sık sık karşılaştık. Hız rekorlarları kırmaya çalışanlar ağırlık azaltmak zorunda olduklarından bisikletlerinden baya bir parçayı çıkarmışlar.

image (26)

Mükemmel koşullar

Via Augusta Claudia boyunca Bisiklet İstasyon’u denilen bir yerde duruyoruz ve enfes pastanın tadını çıkarıyoruz. Hiçbir şey moralimizi bozacak gibi durmuyor ama görünüşler aldatıcı olabilir. Hesabı istediğimizde uzun zamandır unuttuğumuz kabusumuz tekrar şekilleniyor. En dipte ancak okunabilen ufacık yazılarla şunu görüyoruz: COPERTO. Burda Güney Tyrol’da bunun anlamı ek ücretler demek. 2012 yılında Italya’da tatildeyken nerdeyse tamir edilemez bir travma yaşamıştık. Bu anda anladık ki bu travma bizi önümüzdeki iki hafta boyunca takip edecek. COPERTO: temiz tabak için alınan ücret, garson bahşişi. Şanslıyız ki bu sefer kendi erzağımızı getirdik ve kamp malzemelerimiz de hazır. Acil bir durumda ise evet kendi yemeğimi pişirebilecek biriyim. Ancak daha iyi bilmeliydim; bu COPERTO’dan kaçış yoook.

image (27)

COPERTO

Bozen’i geçerek güneye devam edeceğiz. Güney Tyrol’un başkentinde labirent gibi sokaklarda Tobi ve Daniela’dan gelen GPS rotaları bize yardım ediyor. Berlin’den arkadaşlarımız 2008/09’da nerdeyse aynı rotada seyahat ettiler ve bize sadece rota konusunda değil seyahat hazırlaklarında da yardım ettiler.

image (28)

Bolzano

Akşam vakti küçük bir şehir olan Salorno’da konaklıyoruz. Konakladığımız yer şehrin Rönesans mimarisi evlerinin yanında, yollar eski taş yollar. Küçük bir kale 4.000 nüfuslu şehri gözetliyor. Burayı öyle sevdik ki sekiz günlük pedallamadan sonra burda biraz daha kalmaya karar verdik ve ekstra bir gece konakladık.

↓